Då är man hemma

Jaha, då är jag hemma. Julfesten var inte så givande. Hade lika gärna kunnat sitta och jobba istället. Jag blev inte mätt på mackan de bjöd på så det var bara till att koka nudlar då man kom hem.
Det var kallt att gå hem. Mörkt. Måste erkänna att det är lite läskigt att gå själv, speciellt efter det hemska överfallet en kvinna utsattes för förra helgen. Killen är inte fast ännu och kan lura i någon buske. Så jag gick genom sjukhuset istället. Många fördelar med det, trotts att det blir lite längre promenix. 
 
Det är jul snart. Jag har lovat syrran att baka lite julgodis att ta med mig. Jag måste göra det i morgon. Vet inte riktigt vad. Har ingen lust - men kanske känns det bättre imorgon när jag fått sova ut, handla alla julklapparna och kan slappna av. Har några kvar och NO CLUE om vad jag sk köpa.

Klockan är redan tio. Kan inte fatta vad tiden tar vägen! Det händer så otroligt mycket i mitt liv nu att dagarna bara springer iväg - ändå är jag inte nöjd. Känner mig pessimistisk och missnöjd och klagande. Vet inte varför. Kan nästa höra en kör från cyberfjärran viskande väsa: p...m...s och kanske är det så. Men det var roligare förr - så var det helt enkelt. Jag är säker på det...*böjer mig bak efter en gammal dagbok i bokhyllan*

Då ska vi se...den här skrev jag i från den 1/3 1987 - 2/4 1988...ja då borde dagens datum finnas med. Spännande att se vad jag gjorde den 16/12 1987...*blädderblädderblädder*

*hehe*

den 16 fanns inte, men den 14:e, men det bjuder jag på, några dagar give or take:

14/12 - 87  v.51
Sista måndagen höstterminen - 87!
Han var inte i skolan idag! Jag vet inte vad jag ska känna! Den här killen som glor så hemskt som också går i SO2 gloode också! Kul, men samtidigt vågar jag inte tro på ögonkontakter längre!
Jag fick mitt livs glädjebesked idag! Vi fick veta vilka betyg i dans dom sätter och vad dom värderar. Dom värderar Arbetsmotivation, teknik, konstnärlighet och musikalitet. Dom delade ut 8 stycken 3:or och två 4:or. i klassen och så här såg min ut!

(inklistrad i dagboken sitter en papperslapp med brunande tejp med mitt namn överst och lyder:)

-------------------------------------------------------------------------------------------------
                  Arbetsmotivat.       Teknik      Konst.        Musik

Lärare Balett            4                 3+            3                  3   
Lärare Jazz               4                4              3+                 3+
Lärare Fridans        4                 4-             3+                  3+

Totalt : 4
--------------------------------------------------------------------------------------------------

Är det inte otroligt? Jag har ju bara dansat balett ett år och jazz och fridans noll år! Jag är fruktansvärt nöjd! Men jag lär nog få kämpa för att behålla den!



Ja, vad säger man. Om jag minns detta rätt så levde jag på dessa resultat långt över den 16:e. =) Jag var verkligen så stolt och kunde inte fatta att jag fick högre betyg än de som dansat sen de var fem. Jag var stolt som en tupp.
Jag kan dock inte riktigt minnas vilka killarna var. Men visst verkade jag ha roligare förr?! Till saken ska väl sägas att jag var 8 år sedan och det var min första gymnasietermin som avslutades. (nej för faen - det var 18 år sen för gods sake!) JISSESS!!!! Som sagt...tiden går fort när man har kul - var det inte så?!

Måste kolla en till:

15/12 -91
Idag har jag och syrran julstädat i finrummet och TV-rummet. Och tittat på video - Days of Thunder. Jag såg den på bio med Kalle för ett år sen. Och den är så himla bra.
Imorgon ska jag till stan. Först ska jag och syrran köpa julklappar till mor o far sen ska jag och gå på stan och köpa till syrran. Så det blir en lång dag.

Och jag har pratat med Kalle 3 ggr idag. Han och Hanna har köpt fördigt alla julklappar idag. Jag längtar efter honom så fruktansvärt mycket. Jag har den här förväntansfulla och lyckliga känslan inom mig som för tre år sen, vår första jul. När man låg på var sitt håll och längtade och fantiserade om varann. Jag länktar så att det pyr i mig, så där spännande.
Jag skulle vilja ha honom här i mörkret och det skulle bli spännande! Nej, klockan är mycket. Godnatt!



Tja! Det vaaar roligare förr! Jag säger bara det. Jag skrattade nästa högt här. Så himla bra tycker jag väl ändå inte att Days of Thunder är, idag då....och inte heller tycker jag att jag har samma smöriga, slippriga övergeggiga romatiska toch kvar heller. Killen har jag inte heller kvar...fast ha var inget att sakna (här går han givetvis under falskt namn).

Ja, man har haft det kul, och nu har jag snart skrivit i en timma. Brytit mot hela blogg lagen om små korta meddelande. Sånt tjaffs är inget för mig. =)

Nu kommer en av mina små katter in och tycker jag ska ägna mig åt henne istället, och det är klart jag ska...

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0