Juldagen 2005

God fortsättning, säger man väl. Nu, dagen efter doppare-dan' sitter man och känner sig mysigt seg och man gör inget av nytta. Precis som man vill ha juldagar mao. Vi hade det jättemysigt igår. Vi var på en två timmars långpromenad på förmiddagen i solen. Sedan fikade vi kaffe och allt hembakt mamma haft med sig ner. Sen gjorde vi alla iordning oss och tog på oss julkläder och satte oss framför tvn och tittade på Kalle Anka & Co. Trotts att man sett det 30 ggr - iallafall de man kommr ihåg, de fyra första åren var nog lite med dimmiga. Men min systerdotter som är fem, hade det inspelat sedan tidigare och kunde alla repliker redan. Annat var det på min tid... =) Men hon försökte hela tiden få mig att vara uppmärksam på handlingen - "för kolla nu, nu kommer han...kolla, kolla, men kolla då". Som sagt, hur får man någon att förstå att man sett samma avsnitt varje år i 30 år? Det blir; "jaja och jaha?!...men kolla då..."  i allafall. =) Rätt mysigt! Sen blev det middag, och sen kom Tomten. Alltid är man lika fnittrig. Även om jag visste vem som klätt ut sig! Det är något speciellt med julaftnar.
Nu sitter jag i datorskrubben hos syrran och försöker vänja med hennes bärbara dator. Känns alltid like ovant att sitta på någon annans dator. Syrran och hennes man har tagit med sig lillen i vagnen ut på promenad - jag orkade inte följa med, även om det kanske är just ja som borde går med - som mamma sa. Min mage har fortfarande inte "fixat sig". Och det lär den väl inte göra heller så länge intaget är större än utagen...Det blir bättre när man kommer hem. Brukar vara så.
Imorgon ska vi kanske åka på "rea-jakt". Jag vill till Ikea nu när resväskan är tömd på julklappar och inte längre fylld till bredden. Men vi får se om vi hinner det.
Nej nu ska jag gå ner och bläddra i syrrans inredningstidningar och umgås med mor och far.
Jo! Julklapparna jag fick var; Nattlinne och ett par tygtofflor av mor och far och ett presentkort på 500kr på Intersport. Av syrran och hennes familj fick jag ett nattlinne till =), en bok om balkonger och en ring. Av svärföräldrarna fick jag 500kr till träningskort och en chokladask. =) Jag har visst varit riktigt, riktigt snäll! Jag och Maria har inget gett varandra. Det är så mycket vi behöver hem. Och när vi får omtapetserat nu i vår, så kommer vi vilja köpa en massa nya saker - som tex en matta till hallen och v-rummet och det kostar ju en del. Vi ska också köpa träningskort - och de kostar flera tusen. Så vi gav inga julklappar till varandra.
JAg saknar henne idag. Tråkigt att vara så långt ifrån varandra. Önskar att hon var här och firade med mig. Saknar katterna också. Såg en av syrrans grannars katt i ett fönster och då längtade jag efter Ninja, Kixan och Tiwaz, och Ditan förstoss.
Ha en trevlig juldag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0