Klappar klara

Jag hittade allt jag skulle köpa idag. Ögonskugga till mamma och Tanja, boken Livet som chef till svågern (som jag nu ser att jag gett överpris för! Betalade 300 spänn för den på stan, men på nätet är det som billigast 180! Det är priset man får betala för att vara sent ute med sina julklappsinköp!) *svär som en sjöman* Sen blev det ett halsband till Tanja också och nya Boss parfymen till pappa som luktar jättegott! Jag köpte lite karborrband till Barbieklänningen jag sytt till Josefine och två ansiktsmasker till Jessica. Syrran och Jacob är redan klara, och alltihop är inslaget och ligger nedpackade i påsar redo att färdas de 60 milen.
Jag har försökt sriva lista på vad jag behöver packa, men skallen funkar inte. Jag har aldeles för mycket att göra dessa dagar. Så här ser det ut;

Sön 18 dec: snabbstäda lägenheten, åka till den årliga julskinkan och fira en kompis som fyller år mellan 14-17. Sen middag, hämta Tanja och tillsammans skriva inbjudningskorten till Nyårsfesten, samtidigt som jag måste tvätta då vi har tvättid klockan 17.

Månd.19 dec. Jobbar mellan 8-17, behöver fömodligen jobba över så jag inte är klar med min beskrivning jag skulle ha klar till handledningen på torsdag. Hoppas kunna använda hela dagen till att jobba med texten och edan får jag utnyttja kvällen till att läsa på inför seminarierna på tisdag.

Tis. 20 dec. Jobbar mella 8-17, håller i seminarier hela dagen - psykologstudenter. Vet att jag kommer att vara helt slut. Har bara en halvtimmer rast mellan varje seminarium, slutar förmodligen en halvtimme tidigare,men kanske måste jag se över texten in gång till och sen skicka över den till handledaren. Hem och äta middag och göra mig iordning för att klockan 19 åka på kalas  och en kompis som fyller år.

Ons 21 dec. Jobbar hela dagen, håller uppföljningseminarier med studenter som kört eller inte kunnat delta i tidigare pass under hela förmiddan. Eftermiddagen är någotsånär fri, hoppas kunna jobba med metoden. Hem äta middag, kolla kläder, mm. Klockan 21:00 ska vi på premiären av Narnia filmen.

Tors. 22 dec. Jobbar halvdag (hade jag tänkt - eller jag måste!) Klockan 10-11 har jag handledning, usch närvöst som alltid. Fram till lunch får jag jobba med deändringar som kommit upp - bör bege mig hemåt vid 13. 14 åker mor och far och jag till flygplatsen och tar flyget efter tre till syster.

Jaha,och mitt i detta ska jag hinna packa också, gärna koka lite julgods som jag lovat syrran att jag skulle göra för att underlätta lite för henne...och framför allt så vill jag ha tid att umgås med min sambo som inte kan följa med och fira jul med mig. Jag borde inte sitta här och blogga alls,utan antingen göra godis eller klappa på min sambo - eller katterna för den delen. Men sambon sitter ändå och Wow-ar, skulle raida ikväll - så vi kommer nog inte att se så mycket. Nej jag ska se om jag hittar nåt bra Fudge-recept.
C u l8r


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0