Panta kvitton?

Jag har rensat skrivbordslådor och blir lika förvånad över alla kvitton jag sparar på. Jag vet att jag har dem i börsen alldeles på tok för länge så att den inte går att stänga, men då rensar jag inte ur den utan sticker ner näven, tar ut allt och slänger ner i skrivbordslådan! För bättre dagar kan man undra? Eller ska de ligga och mogna till de genererar tillskott på kontot - det verkar som om jag väntar tills den dagen de går att panta, nå't ska man väl ha att min sparar?! Det är inte klokt va dum jag är. Men nu är i allafall papperskorgen fylld till bredden och lådan är nästan tom på saker och min pennask fick sig en genomkörare så att alla pennor som inte fungerar nu också är kastade. Rensa i röran med andra ord. Skönt! Har dragit ner resväskan från vinden och provat ut kläder till julafton. Vet på ett ungefär vad jag ska packa med mig, men framför allt vad som behövs tvättas. Har också varit hos Tanja och gjort klar inbjudningskorten till Nyårsfesten. De blev jättefina. Hittade en fin gammal medaljongtapet i brunt och beige som fick bli omslaget på korten sen skrev vi på ett svagt gult papper som syddes fast i vecket. Det ser lagomt orientaliskt ut, eftersom det är Tusen och en natt-tema. Ska kopiera varje recept som var och en ska göra och ta med sig imorgon bitti. Nej nu ska jag gör mig iordning för sängen. Nighty-nighty.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0