Kaffe, OS, axelklaffar och en massa tentor


39755-28
Bild lånad av Aftonbladet och Jan Stenmark på; http://www.aftonbladet.se/vss/kultur/stenmark


Är hemma och jobbar idag, det är så skönt med miljöombyte ibland. Jag har en massa tentor att rätta och en massa texter att läsa till nästa vecka då jag både har eget doktorandseminarium och seminarium med studenter. Phu!
Ibland kan det vara skönt och tänkapå annat, som att avbryta för att se Anja åka, koka mitt kaffe och titta på dagens Stenmark på Aftonbladet. Jag fullkomligt kapitulerar under Stenmarks humor, helt underbar. Men då är jag ju uppvuxen i världen så som den såg ut då, som urklipp från Vi i Villa a la 70-tal, och tidningen "Ung och Kär" och Starlet, som idag får vilken ljummen feminist som helst att tända till och skälla. Då är det skönt att Stenmark finns som kan berätta vad de egentligen sa i pratbubblorna...*hehe:ar skadeglatt*
Jag hittade syrrans gamla sköna tröja från 80-talet med insydda axelvaddar i min garderob imorse. Vad skulle Stenmark skrivit för pratbubbla om det? Kanske; - Ja, det passade ju extra bra idag.

Nu kaffe?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0