Mellan pärlor och boots

Det känns som om någon knuffat mig genom hela dagen, för att jag varit i vägen för alla.  Av någon anledning. Det ha kännts frustrerande för när man återtagit koncentrationen på något, så har nästa axel slagit en i midjan, nästa armbåge tryckts in i mellangärdet, en tunga räckts ut och fingrar har fladrat i öronen på folk. Pilutta dej lixom - hela dan!
 Jag har helt enkelt inte fått någon ro. Stökigt är vad det varit. Runt om och innuti. Som om jag bedrövat suttit på golvet mitt i korridoren och försökt trä upp små små pärlor på en tråd, fast det rustat människor fram och tillbaka. Sparkande, knuffande, bufflande och några med det stora klivet över mitt huvud. Jag har duckat, böjt åt sidan, flyttat fötter och händer från att krossas under sylvassa klackar.
Jag avskyr sånna här dagar. När allt känns fel fastän man ingen kan göra åt saken. Som att få skulden att man sitter ivägen fastän det var någon annan som slet av halsbandet. Men eftersom det var jag som trätt det tidigare, knytit den sista knuten - så får jag kanske skylla mig själv att det inte höll måttet.
Självklart har inget av mina halsband gått sönder idag - jag talar bara metaforsikt. Försöker vara subtil i en värld där allt som oftast något lurar runt hörnet, mycket närmare än vad man tror - bara för att allt är är så jävla transparant. Kliv fram! Säg saken direkt till mig! Våga stå för vad du tycker och låt mig få förklara vad jag tycker om det som sägs. Ge mig en chans!
Nåväl, jag är ok. Almost anyway. Imorgon ären annan dag och då kanske saken känns annorluda och förhoppningsvis bättre. Vissa arbetsdar är sämre än andra. Jag vet det också.

Två roliga saker idag var att jag hämtade ut mina nya kläder på posten som jag "ropat" in på Tradera. Både linnena (heter det så?) och kjolen var perfekta. Jättefina!
Jag måste ner på stan senare i veckan. Behöver kolla rean och köpa nya skor. Mina älskade MC-kängor har spruckit i sömmen och det ser inte ut att kunna lagas. Två år höll de, fast de var ju billiga...det var ju rea då med. Vagabond gör dem inte längre så jag får söka nån annanstans.
Drömmen vore något i den här stilen...fast ett par tusen billigare då,eller nå't.
Ooh så snyggt grymma! *ler stjärnögt*

39755-27
Bilden är lånad från denna adress;
http://www.fwtbv.com/en/derby_en.shtml

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0