Pang du är död!

Det var ett tag sedan jag skrev. Det har varit så mycket att göra, texter att läsa, tentor att rätta, OS-sändningar att se osv. Då är det inte lätt att låta själen få reflektera om det liv den har omkring sig. Jag önskar bara att jag inte var så nogrann med allt jag gjorde, inte så jävla "fröken duktig" hela tiden. Tänk vad kul jag skulle kunna ha på all den tid som blev över. Det kan jag ju i allafall fantisera om. Då skulle jag börja teckna igen, ta dansklasser, rita alla de där kläderna som skrynklats ihop till oigenkännlighet i huvudet på mig - för att inte nämna fysiska tygerna som fyller kartong på kartong uppe på vinden. Jag skulle ringa mina vänner mer, kyssa min sambo mer, läsa roligare böcker, skriva egna böcker, leta efter något/någon som kan skänka oss ett nytt liv... Men, den tiden finns alltså inte för att jag vill vara bra, i tid, perfekt, duktig och parant, stilig och ren...blablabla. Jag måste krypa isäng nu. Har inte känt mig kry de sista dagarna, en förskyllning hägrar i kulisserna. "PULL!" *PANG* Jag har inte tid att bli sjuk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0