Bugar ont bockar

Hur glad blir jag inte? Fick påhälsning utav trevlig person på jobbet som erbjöd mig en fin vilostol. "Jag tänkte på dig, du som har problem". Jag problem...?
Ja smällen med en danskarriär är ju inte bara en livstidsavbetalning hos CSN (tro inte något så simplet!) utan även en livstidsavverkning av goda senor, muskler, ligament och annat som håller ihop armar och ben med midja och huvud (ehh...ja, den bilden kommer att förfölja mig, vad är det heter, jo - en huvudfoting!?). Så man har en arbetsgivare som är förstående och givit mig specialmus till datorn, höj och sänkbart bord och nu idag en vilstol med fotpall! Underbart! Nu kan jag sitta där och läsa istället för bugande över bordet. Ska dock köpa mig en billig läslampa på fot att ta hit och en filt. 
Som den snälla personen sa; "ja så nu kanske du kan bli klar i tid!" Yea right! ville jag svara, men det gjorde jag inte. Log gjorde jag dock. Jag är stressad nog som jag är redan, fastän jag bockar tacksamt den högra (eller vart den befinner sig) makten för den sista tidens något längre sömn - Tack! Jag ska nog hinna bli klar med avhandlingen som det är tänkt 2009, första februari 2009. Enligt mina tidigare anteckningar här på bloggen så förstår väl den införstådde att det för mig betyder typ, i övermorgon...
Så, det är bara att ligga i. Fast nu med fötterna på en fotpall,  och det skäms jag inte över. Skräms möjligen...one step closer to boredom.

Gissa rätt;
På mitt skrivbord ligger ett rött äpple på min vänstra sida och en påse Polly på en högra...gissa vad jag väljer...polly e gott.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0