En överhopad akademikers besatthet

Jag hade planerat att kunna jobba hemifrån och verkligen ta tag i litteraturen som ska gås igenom inna kursstarterna. Men då behöver en kollega ordna ett möte just idag för att gå igenom detaljerna med mig. Jättebra, det är vad jag behöver, men det ställer mina planer på kant - igen! Det kommer att måsta bli en trettondagshelg i jobbets anda - en överhopad akademikers besatthet...men vad har jag för val? Imorgon är det en heldag med planering, där går alla åtta timmar åt. Sen har vi torsdag kvar, halva torsdagen egentligen efttersom jag är statligt anställd...men det är tveksamt om någon gör så, fredags är söndag och därmed "helig", eller hur var det?
Jisses, nu har jag suttit här och skrivit ett stycke istället för att läsa ett...men det känns iallafall klarare i knoppen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0