Kalla lår men varma tår och en perfekt lördag

januarijag

Äntligen tog jag mig ut idag i det fantastiska vädret. Solen sken så fint att glasögonen åkte på. Jag gick en långpromenad på ca 1½ timme och tillslut kände jag inte låren. Långkalsonger och jeans var alltså inte tillräckligt för att hålla värmen, men det var bara där jag frös. resten av kroppen var varm, tårna inkluderade. Härligt!

I eftermiddag kom mamma och pappa över på middag. Vi bjöd på hembakade pizzor. Min favoritpizza med persika och fetaost toppat med kall parmaskinka, babyspenat och pinjenötter. Jättegott. Till efterätt bjöd jag på Mangosorbet med Kokos och Chilimango. Du som hängt med kanske minns att vi åt det som tillbehör på nyårsafton, men eftersom jag tyckte att det var så gott så trodde jag att det skulle passa till sorbet, och det gjorde det.
Vi satt mest och pratade och sen såg vilite på teve innan de åkte hem igen. Det har varit en mysig och vilosam dag. En perfekt lördag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0