Kybernauten valsar hem utan äpple i fickan

Då var veckans första dag avklarad. Jag avslutar min arbetsdag med att glödjas åt att jag fått lite gjort idag. Har omarbetat en onlineföreläsning till två, gått igenom en momentanvisning vi har möte om imorgon, och tittat igenom mina gamla föreläsningsanteckningar. Tyvärr blir det nog en del jag behöver omarbeta. Jag vet...det betyder merarbete, och att jag inte borde. Men ibland bara känner jag att jag inte är nöjd. Då är svårt att bara låta det passera. Man vill ju inte göra bort sig. Men det tar ju aldrig slut när det gäller nya rön eller fördjupning. Men även om en annan helst ska kunna föranleda allt från tidernas begynnelse, platon, aristoteles och f-n och hans moster - så finns inte tid för att prata om det när man väl står i sal och har sina ynka två timmar, där 15 minuter går åt i början och 15 minuter går åt till rast. Menmen, likväl ska det läsas till ögonen blöder, bara för att vara förberedd på snillet som kommer med frågan men stort F.

Och inte får man några äpplen heller! Annat var det förr, då kom eleverna med äpplen till magistern...jaja, det var väl rädda för riset å andra sidan, de stackars små liven. Nu får jag plocka av mig dumstruten och åka hem.

Nu ska jag hem och laga pyttipanna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0