Lunchvaka med dåligt samvete

Har kört ner skivan på mitt elektriska skrivbord ner i knät och försöker hålla mig vaken. Att komma igång i morse var jobbigare än väntat. Blev bryskt väckt av en granne under som inte öppnade för någon som ringde på. Det var ring, ring. riiiiiiiiiiiiiiiiiiiiing, riiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiing, ringringringring, ringring, ring....ring...ring...ring...ring...riiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiing osv. ja ni fattar. I ca 20 minuter! Sen fick jag nog och stolpade ut i nya nattlinnet, morgon frisyr och trötta kalleankaögon och väste sarkastiskt "det är nog ingen hemma där!" Till svar hör jag en (tyvärr för ung) röst säga att syrran inte släpte in honom, efter att han varit på fotbollsträning (hur tidigt börjar sånna nu förtiden?!) att hon låg och sov. Jag sa att hon nog tyvärr redan gått hemifrån...
Usch jag fick så dåligt samvete. Stackars pojke med dumma systern! Jag hade hoppats på att han var kvar när jag 30 min senare tittade ut för att erbjuda honom telefonen att ringa någon. Men då var han borta redan (eller insläppt för den delen). Usch - vilken elak kärring jag blivit!
Förvirrade är jag tydligen också redan. Fick tillbaka mitt nya påskrivna anställningsavtal med fel hemadress. Den som jag ändrade i somras, och själv skrev jag på papperna i början på december utan att märka det! Jag måste ju kliva ur dimman och kamma till mig... (hormonkritikern i full gång inom mig tror jag...)

Nu är det snart lunch!! Jag har med mig nyårsrester - gottigott.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0