Reflektion

Handledningen gick bra idag. Jag är på rätt spår och behöver bara forstätta med det jag gör. Det gick upp för mig på handledningen att jag kanske ska släppa hela hetsverksamheten med att skriva en sammanläggningsavhandling iallafall. En monografi är kanske mera jag när allt kommer ikring. Kanske t.o.m trotsa konventionerna och göra den som jag själv vill. Professorn sa att jag inte ska tänka på att använda mig av metodologiavsnitt så som jag gjort, eller känt mig tvingad att göra och planerat inför, utan istället tänka lite mer nutid. =) Kul, med tanke på att det är han som gått in pension och tillhör det gamla gardet. Men det är väl så "de" (vilka de nu är) säger; med åldern släpper hämningarna...eller nåt sånt. "Våga vara jag" - ska bli min nya matris.
Jag är jättelättad över att det gick bra idag. Vi kom överrens om att jag också ska planera in för mittseminarium i september. Tänka sig att jag gjort halvtid då?! Jag började väl här i förrgår?!
Nä, nu måste jag släppa detta och börja förbereda för ett seminarium jag håller imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0