Föreningen för förkylda

39755-45

Ja jag måste ha blivit vip-ad utan min inblandning, för jag är förkyld igen. Så jävla tråkigt. Det är ju sommar! Jag kan dock inte vara hemma. Har handledning i veckan och jag har ett paper att skriva. Går inte på semester förren nästa vecka. Längtar dit. Men jag vet att det förmodligen bara är fiktivt, för vem har tid för semester egentligen?! Vi har inga direkta planer för semestern och aldrig tidigare har den känts så overklig som nu. Jag har inte en spänn att spendera på semesterresor eller annat skoj. Så det blir en fattigmanssemester på hyresrättsbalkongen. Underbart. Vet också att jag måste jobba. Jo, jag vet att det är "fel" att jobba när man har semester, men jag måste. När jag kommer tillbaka efter semestern är det bara en vecka kvar till doktorandworkshopen jag är med och anordnar, och sen ska papret till intersektionalitetskursen vara inne den första september och papert till theories of identities-kursen den tionde. Hur kunde det bli så mycket? Jag inte en aning, allt jag vet är att jag måste jobba, och få sakerna gjorda. Ta mina poäng. Dessutom så kommer det att infalla en konferans i Jönköping i december som jag borde ansöka till, som precis är inom mitt område. Vet bara inte hur jag ska kunna finansiera det. Blir väl att ta från den privata för evigt sinande plånboken. Och det är väl ok om det är till Jönköping. Annat är det när det gäller konferenser längre bort. Som HCI International konferensen i Kina nästa juli. Det vore en dröm att åka dit. Men bara resan går på ca tio pannor, så det är inte ens att tänka på att skicka in ett abstrakt nu i oktober. Hinner hursomhelst inte. Förstår inte hur människor gör...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0