FFoF-dag

Så mycket för den skrämseltaktiken (mitt förra inlägg). Jag föll som en fura ner i förskyllningsträsket och jag har gått runt med Alvedonmössa sedan i tisdags. Idag är första feberfria dagen och jag är på lite bättre humör. Men det är knappt!
Man känner väl sig aldrig så snygg och trevlig som efter man legat i sängen ett par dagar... Ungerfär som allmänna PMS-dagar som Tanja oftast kallar för FFoF-dagar. Fet, Ful och Finnig alltså.
Jag skulle kunna kalla mig för Febrig, Förskylld och Fjällig. Man är torr överallt, i halsen som ljudligt skrapar när man sväljer, runt munnen för att man andas med öppen mun när man sover, i näsan för att man snytit sig för hårt när man försökt tvinga ut det som vägrar släppa bihålorna, runt ögonen som förvandlar små tårar till torrt salt i vecken, för att inte tala om håret... När jag inte orkar preparera med allehanda medel efter en duch utan förblir naturelle så får jag ett hår som slickar ansiket varje gång man tar på sig en tröja. I allafall torra vinterdagar. Jag avskyr elektrsikt hår, extra tunt hår som jag har blir dessutom väldigt elektriskt. Hemskt! Jag känner mig långt ifrån Fin, Fräsch och Friserad om man säger så. Tur att katterna och Mia inte bryr sig.
Nu ska jag koka lite thé med honung.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0