och plötsligt var man tillbaka...

Jag vet inte riktigt vad som hände här. Ena dagen är man förkyld, sen är man frisk och sen blir man riktigt sjuk. Jag har varit dålig i snart tre veckor och jag förstår inte vad jag dragit på mig. Kanske är det straffet jag får ta för att jag muckat med Herr Bacill ett tag nu, trott att jag klarat mig. Jorrå, det gick ju bra att lura sig själv det ett tag, sen bar det iväg med ved virusflyget;

vecka 1;
Feber? (check)
Ont i halsen? (check)
Ont i kroppen? (check)
Huvudvärk? (check)

vecka 2;
Feber? (check)
Virusblåsor i halsen? (check)
Början till urinvägsinfektion? (oh yea...check)
Lågt blodvärde? (check)
Ont i lungorna? (check)
Sönderstucket armveck av Tant Sjuksköterska? (check... t.o.m. armbåden under var blå!)
Fick mens? (*suck* check)

vecka 3;
Ont i halsen (still going strong...check)
Ont i hjärtat (check...)
Inlagd på medicinska avdelningen (över dagen)...men hamnade som satelitpatient på Stroak? (dubble check)
Orolig? (check)
Började äta starka järntabletter? (check)

vecka 4;
Sov inte på hela natten? (check)
Trött? (check)
Yr i bollen? (check)
Var helt slut efter att ha promenerat den lilla träckan till jobbet? (check-check)
Gick hem efter halva dagen? (check)
Ser fram emot att jobba imorgon? (---)

Ja, vad säger man? Jag måste verkligen bli frisk!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0