Dagarna springer förbi

Middagen på Viktor var fantastisk! Vi blev hämtade i limosin och bjöds på en otroligt god middag, med doga vier och annat smaskigt. Skulle gärna gå dit igen om det inte vore för priset. Det är ju en sak om man blir bjuden, som nu - när jag vann! (Go-rocky!, go-rocky!)

Det är mycket annat som också hänt:
 1. Pappa har gått i pension. Man är lite orolig för hur det ska gå. Har man jobbat sedan man var 14 och aldrig varit arbetslös, så kan man ju förstå att omställningen är så stor att det inte bara är att rycka på axlarna och säga; "ja men nu har du ju mycket tid till annat". Vilket befängt påstående!
Det är ju inte det det handlar om. Det handlar om att känna sig behövd. Det har han uttryckt också, och det gör en ju lite orolig. Han är ju behövd, av sin familj, men det är ju inte samma sak. Och pappa har ju inte heller haft några direkta fritidssysselsättningar heller, så det blir mycket nytt för honom.

2. Äntligen har vi fått rummen tapetserade! Det känns jättelyxigt och det blev jättebra. Nu ska vi bara få vardagsrummet gjort också. Vi åkte på Mio och köpte ett nytt skrivbord och två lampor. En kopia av en 60-tals snäcklampa som ska hänga i öppningen i hallen och en fönsterlampa till M's rum, i grönt glas. Det kommer bli så fint. Speciellt i hallen. Lampan "CanCan" kommer att bli så bra till tavlan nedan.

39755-38
Bild lånad av Mio

Jag vann en auktion på Tradera på en Picasso reproduktion "Guernica" för en hundring (!) som vi ska rama in och hänga i hallen. Visst kommer det bli coolt!?

39755-37

3. Vi har äntligen fått öppna spisen rengjord! Inte en dag fösent, men vilket jobb det var!
Tillslut visste vi inte om vi skulle skratta eller gråta när vi insåg att vi inte bara blivit av med sot i öppnaspisen utan också fått ett tunt sotlager över hela vardagsrummet och matrummet! SÅ det vara bara att sätta sig och damma varje sladd, list, gardinstång, förnsterkarm, cd-rygg, lampa, tidning och prydnadssak... Tror jag fick en släng av sotlunga till på köpet...(*svär på sotarmoj*)

4. Jag har fått den stora äran att blivit tillfråga att vara toastmaster på ett par vänners bröllop i sommar. "Klocka eller tuta?" , var frågan jag fick när jag berättade det för en arbetskompis...jadu, det kan man ju fundera på...
Det känns så roligt och jag är stolt över att de tänkte på mig i ett sådant sammanhang! Jag ska göra mitt bästa för att se till att de får en ordnad och välsmord* bröllopsfest. Och alltså inte låta mig förföras allt för mycket av allt som gjorts på alla andras bröllop.

* när jag skrev välsmord så for tanken osökt till ett minne från förr, när jag fick en ny liten lägenhet i Stockholm. Jag funderade länge på hur jag skulle kunna ordna med en inflyttningssfest, eftersom den bara var 25 kvm. Det inget tillslut. Men en kollega till mig (som förövrigt var försäljningschef, om nu hans position kan säga något om detta...) kom med förslaget att bjuda in alla jag önskade (massor med folk), och sedan låta alla ha rullskridskor på sig och dykardräkt, alternativt vara nakna och sedan skulle alla vara insmorda i vaselin... Sen kunde jag sitta upp på mitt sovloft och peta till nån med nån sopkvast eller något, kanske speciellt när samtalsämnena tagit slut, så skulle alla röra sig (mer eller mindre frivilligt) runt om i lägenheten/rummet och helt plöstligt hamna med någon ny att samtala med... Som sagt, det blev ingen inflyttningfest, kanske lika bra det - man får ju tapetsera om pga av fettfläckar... =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0