Finding Miss Wong

39755-36

Åh, jag har glömt att berätta om mitt nya Kitsch-inköp! Jag var förbi på Returmarknaden för att kolla ifall de hade något gamalt skrivbord, men hittade inget.
Så på vägen ut, en genväg genom övervåningen (isn't that just me?), så hittar jag denna underbara tavla! Det är en reproduktion i orginalinramning från 60-talet, för fyndpriset 100 riksdaler! Jag blev så kär och slagen i förundran att jag försökte att inte skratta när jag betalade och säga vilken MISS från er sida, och vilken Miss till mig! Tavlan heter just Miss Wong och är ett verk av Tretchikoff, ryssen som förövrigt kallas the King of Kitsch och numera bor i Sydafrika - så läs gärna om honom. Tavlan är ganska stor så jag vet ännu inte vart jag ska hänga henne, dessutom så är hon ganska "radiant" minst sagt, så det mesta i hennes närhet bleknar!  Så det gäller att hitta henne en värdig plats. Hade först tänkt hänga henne i hallen, men så kom ju Picason in i bliden - och de går inte ihop som ni förstår (vilket lyxprobelm!). Just nu står hon i köket på list-hyllan, ock vilar sig i skenet av de kulörta lycktorna...ja som ni ska undra, men jag bor INTE på något tivoli, även om det med katterna inte är långt ifrån!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0