paus

DAx för att ta en paus i arbetet. Bloggskrivande kan fungera bra här anser jag. Kanske är det inte så, men jag gör det i allafall. Många terapefter menar ju på att man ska anteckna sina tankar för att på så sätt få ett annat perspektiv på tillvaron. Jag kan dock vara rädd för att bloggandet enbart blir en kanal för hypertankar. Dvs. att man bara skruvar upp sig själv ännu mer och snurrar till livet ännu mera. Men jag tror inte att det är riktigt sant.
Har läst inför seminariet imorgon, då vi ska diskutera två papers. Jag har svårt att koncentrera mig och måste gång på gång börja om på stycket och läsa det igen. Tankarna springer iväg på hur det skrivs och hur bra det är och hur långt de verkar har kommit och vad dålig det gör mig och varför har inte jag....SÅ då måste jag börja om och försöka tysta dessa tankar tredje gången jag läser...tröttsamt. Måste ha en kopp kaffe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0